Klaar voor de gemeenteraadsverkiezingen!

Door Paul Kubben op 22 januari 2018

De PvdA Sittard-Geleen is klaar voor de gemeenteraadsverkiezingen van 21 maart 2018. Met een heel nieuw team gaan we met hart voor iedereen in Sittard-Geleen aan de slag!

De volledige lijst bestaat uit twintig personen. Vernieuwing en ervaring, jong en oud, man en vrouw, stadsdelen en dorpen: de nieuwe lijst heeft het allemaal. Het nieuwe team wordt van onderaan de lijst gesteund door onze wethouder Ruud Guyt (nummer 20), Jan Smeets (nummer 19) en PvdA-Statenlid Aleida Berghorst (nummer 18).

Nieuw team, nieuwe ideeën, nieuwe energie! In ons manifest kun je lezen waar we voor staan en wat we willen bereiken. Dit manifest is gebaseerd op het Verkiezingsprogramma PvdA Sittard-Geleen 2018-2022.  Een samenvatting van wat we willen bereiken in de periode 2018 – 2022:

1. Steun voor (nieuwe) bedrijven die regionaal willen produceren, het liefst met hergebruik van grondstoffen. En we willen dat jij inzicht krijgt in de macht van jouw portemonnee, door de oprichting van een lokaal Voorlichtingscentrum voor Consumenten.
  2. Meer onderlinge trots op elkaar in Sittard-Geleen. We willen werken aan een Geleens Berlijngevoel en een Sittards Parijsgevoel. In combinatie met een Dorpenfonds. Meer informatie vind je in ons manifest en ons programma.
  3. Een experiment in Sittard-Geleen met een basisinkomen of een regelarme bijstand.
  4. In de toekomst één gezamenlijke plek in wijken en dorpen voor de basisschool, dagactiviteiten en sport voor ouderen, muziekles en eventueel loketten van de gemeente.
  5. Verbetering van onze lokale democratie. 93.000 inwoners weten veel meer dan 37 raadsleden. Doe de komende vier jaar via ons initiatief mee met de gemeenteraad: www.sittardgeleen.watvindjij.online (binnenkort online).

Wij gaan graag met jou in gesprek. Voor én na de verkiezingen!

Lijsttrekker