Door Paul Kubben op 24 oktober 2016

Lijsttrekkersverkiezing en verkiezingsprogramma

De lijsttrekker voor de Tweede Kamerverkiezingen van maart 2017 wordt door de leden gekozen. Deze lijsttrekkersverkiezing vindt plaats in de periode 7 november – 7 december. Net als alle andere afdelingen heeft de PvdA-afdeling Sittard-Geleen een rol in deze interne verkiezingen, waaronder het organiseren van bijeenkomsten waarop de kandidaten met de leden in gesprek kunnen gaan. Het bestuur zal alle kandidaten uitnodigen om naar onze afdeling te komen. Het is aan de kandidaten zelf om daar gehoor aan te geven. Op zaterdag 22 oktober heeft Diederik Samsom een toer door Zuid-Limburg gemaakt en hij heeft daarbij ook de PvdA-afdelingen in de Westelijke Mijnstreek bezocht (Sittard-Geleen en Stein-Beek). Zie beneden een sfeerimpressie.

Verkiezingsprogramma

Op maandag 24 oktober wordt het concept verkiezingsprogramma voor de Tweede Kamerverkiezingen van maart 2017 bekend gemaakt. Alle individuele leden gaan hierover; iedereen kan moties indienen en hier steun voor verwerven. De PvdA Limburg organiseert op zaterdag 19 november een voorcongres, zodat de Limburgse leden het concept verkiezingsprogramma kunnen bespreken en steun voor moties kunnen verwerven. Iedereen is van harte welkom op deze bijeenkomst! Klik hier voor meer informatie.

Sfeerimpressie bijeenkomst 22 oktober in de Hanenhof Geleen met Diederik Samsom

Samen met de afdeling Stein-Beek gaan we de lokale campagne voor de landelijke verkiezingen voeren in de gemeenten Sittard-Geleen, Stein en Beek. Op zaterdag 22 oktober aanstaande hebben we deze campagneperiode met de leden afgetrapt. Diederik Samsom was hierbij aanwezig. De aanwezige leden hebben Diederik vragen gesteld over de komende campagne, over wat we op straat kunnen vertellen over wat de PvdA in het kabinet heeft bereikt, en over zijn ambitie om lijsttrekker te  worden.

Meer informatie over de landelijke lijsttrekkersverkiezing vind je hier: https://www.pvda.nl/lijsttrekkersverkiezing/.

2016-10-22-photo-00000037

2016-10-22-photo-00000038