Door Paul Kubben op 19 april 2017

PvdA wil burgertop met 1.000 Limburgers

PvdA-Statenlid Aleida Berghorst pleit voor een Limburgse burgertop. Dit voorstel wordt op vrijdag 21 april in de Provinciale Staten besproken. Aleida vindt het een “hopeloos ouderwets” idee dat burgers slechts één keer in de vier jaar naar de stembus mogen gaan. Op Facebook schrijft Aleida: “Politiek, ook de provinciale politiek, gaat ook over jou. Ik wil mensen de kans geven om mee te doen!” En daarom wil de PvdA-fractie in de Provinciale Staten dat 1.000 Limburgers direct bij de provinciale politiek worden betrokken. Wanneer het voorstel wordt aangenomen, dan kan de eerste burgertop misschien al in de zomer plaatsvinden.

Op woensdag 19 april heeft De Limburger aandacht besteed aan het voorstel. Via de Facebookpagina van Aleida kun je het artikel teruglezen.

Jouw leven, onze samenleving. Daar gaat het om in de politiek. Als fractievoorzitter van de PvdA in Sittard-Geleen wil ik me er voor inzetten dat jij zeker kunt zijn van een goed leven, een bewust leven en een gezond leven. Dat is de kern. Om dat te bereiken is minder negativiteit en meer creativiteit in de gemeenteraad