Ruud Guyt over het verbinden van zorg en stenen in Geleen-Zuid

23 oktober 2017

Sittard-Geleen doet, naast Groningen, Almere en Rotterdam mee aan Who cares, een prijsvraag voor toekomstbestendige woon- en leefvormen. De ingediende voorstellen moeten een antwoord geven op de vergrijzing en op de trend dat mensen steeds ouder worden en langer thuis willen wonen. De opdracht luidt om wonen, zorg en ondersteuning dichter bij elkaar te brengen.

De winnende ideeën worden 26 oktober bekendgemaakt tijdens de Dutch Design Week in Eindhoven. PvdA-wethouder Ruud Guyt werd geïnterviewd voor het VNG Magazine (Vereniging Nederlandse Gemeenten). In het interview schetst hij een ideaalbeeld dat mogelijk werkelijkheid wordt als het plan voor Geleen-Zuid het wint van de reeks voorstellen die zijn ingediend bij Who cares voor toekomstbestendige woon- en leefvormen.

Klik hier om het hele interview te lezen. En op 26 oktober is ook op deze website te lezen welk voorstel van welke gemeente heeft gewonnen.