Hier werkt de PvdA Sittard-Geleen aan

in de periode 2018 - 2022

Wij werken in de periode 2018 – 2022 vanuit de coalitie aan de volgende vier hoofdpunten:

1. Goed werk

Steun voor bedrijven die duurzaam en eerlijk werken, in combinatie met meer voorlichting. De gemeente benut bestaande kansen voor het toerisme en de vrijetijdseconomie.

2. Zorgen voor elkaar

Iedereen telt mee. Er komt een experiment met de bijstand: beperkt bijverdienen, vermindering regels en een taaltest. De 12%-rente bij de Kredietbank Limburg moet omlaag.

3. Duurzaam wonen

We verlagen het energieverbruik van woningen en bedrijven. Dat moet wel betaalbaar blijven voor iedereen. Daarnaast komen we met plannen voor de veiligheid rondom Chemelot.

4. Cultuur en sport

Wij willen niet alleen aandacht voor de ontwikkeling van toptalent in Sittard-Geleen. Cultuur en sport zijn van belang voor de ontwikkeling van alle inwoners, jong en oud.

Tot slot, we werken ook aan een verbetering van onze lokale democratie. 93.000 inwoners weten veel meer dan 37 raadsleden. Maar, de stad besturen is vaak geen kwestie van een simpel “ja” of “nee”. Er zijn vele manieren om inwoners, ook jongeren, vooraf bij de lokale beslissingen te betrekken. De PvdA wil dat de gemeente Sittard-Geleen qua digitale middelen eindelijk in 2018 belandt. De PvdA geeft alvast het goede voorbeeld. Via het nieuwe platform sittardgeleen.watvindjij.online kun jij vier jaar lang meedenken en meedoen met de fractie in de gemeenteraad.