Wethouder (demissionair)

Ruud Guyt

Wonen, duurzaamheid en sport

Ruud Guyt (1953) is getrouwd en vader van twee zonen en een dochter. Hij is geboren in Heer (Maastricht) en woont al jaren in Sittard-Geleen. Daar werd hij ook politiek actief voor de PvdA. Na zijn studie werkte hij op verschillende niveaus bij de overheid en in de woningbouwontwikkeling. In 2006 werd hij wethouder in de gemeente Sittard-Geleen en dat is hij tot op de dag van vandaag op de volgende terreinen: Wonen, Duurzaamheid en Sport.

Ruud Guyt werd lid van de PvdA omdat hij achter de uitgangspunten van de partij staat. “Politiek zie ik als een middel dat je kunt inzetten om de wereld waarin je zelf woont beter te maken. Beter maken op een manier dat mensen vooruit kunnen, zodat het leven rijker wordt in allerlei opzichten. In de politiek gaat het erom dat we samen afspreken hoe we zaken met elkaar willen regelen en organiseren. En daarvoor moet je natuurlijk wel aansluiten bij de behoeften en mogelijkheden van mensen.”