Gemeenteraad 24 februari: 2 moties PvdA (zwembaden en voorzieningen truckers Kampstraat)

24 februari 2022

Op donderdag 24 februari is de laatste inhoudelijke gemeenteraadsvergadering van de periode 2018-2022. We bespreken de volgende punten in de raad:

1.

De toekomst van sport- en recreatiecentrum Het Anker. In 2017 is in gang gezet dat er 1 gemeentelijk gefinancierde zwemvoorziening komt: Glanerbrook. Nu ligt er een voorstel om ook voor het zwemgedeelte van Het Anker een gemeentelijke bijdrage te leveren. Wij vinden de nabijheid van een zwembad voor jong en oud van belang. Dat kunnen wij dus steunen. Wij vinden ook dat er geen ongelijke behandeling mag zijn tussen stadsdelen, en stellen daarom met een motie dat minimaal (eenzelfde) bedrag voor de Hateboer beschikbaar gesteld moet worden.

Klik hier om onze motie Geen ongelijke behandeling tussen stadsdelen ten aanzien van zwembaden te lezen.

2.

Een onderwerp dat wij als PvdA op de agenda hebben gezet: wij willen een onderzoek naar douche en wc voorzieningen voor truckers aan de Kampstraat in Geleen. Het gaat nog lang duren voordat er een grote parkeervoorziening aan de A2 (dus buiten Sittard-Geleen) komt. Tot die tijd willen wij dat de toegangsweg via Lindenheuvel naar het centrum van Geleen er beter uit komt te zien. Door te zorgen dat truckers die hier parkeren een basisvoorziening kunnen gebruiken om naar de wc te gaan en te douchen. Dit zou dan ter vervanging zijn van het absolute minimum dat we al geregeld hebben: een mobiel toilet.

Klik hier om onze motie Onderzoek douche en wc voorzieningen voor truckers aan de Kampstraat in Geleen te lezen.