18 februari 2016

Nieuw afdelingsbestuur gekozen

Op woensdag 17 februari zijn de leden van de afdeling bij elkaar gekomen. De avond bestond uit twee delen: stilstaan bij het 70-jarig bestaan en de verkiezing van een nieuw afdelingsbestuur.

De PvdA is opgericht op 9 februari 1946. Tijdens de afgelopen carnaval is de partij dus 70 jaar geworden! In het hele jaar 2016 staat de PvdA stil bij deze verjaardag, met een grote landelijke viering rondom 1 mei. In Sittard-Geleen hebben we met de leden een lokale aftrap gehad van deze viering. PvdA-voorzitter van het gewest Limburg Jacques Costongs heeft een lezing gegeven over de pieken en dalen van de sociaal-democratie in Limburg.

Het tweede onderdeel van de avond was de bestuursverkiezing. De leden hebben een nieuw bestuur gekozen, bestaande uit zes personen: Paul Kubben (voorzitter), Bep Mergelsberg (algemeen bestuurslid), Tom Hudales (secretaris), Roderik Daemen (algemeen bestuurslid), Ferry Ubachs (algemeen bestuurslid) en Norbert Dabekaussen (penningmeester). Het bestuur komt snel bij elkaar om een plan voor de komende twee jaren op te stellen. In het voorjaar van 2017 zijn er landelijke verkiezingen en in 2018 gemeenteraadsverkiezingen. Een stevige permanente campagne, op straat en via social media, is dus hard nodig volgens het nieuwe bestuur. Meer informatie volgt snel.

Wil je het nieuwe bestuur iets meegeven of iets vragen? Neem dan contact op met de voorzitter Paul Kubben, te bereiken via [email protected] of telefonisch via 06-21 16 15 02.