28 mei 2017

Doe mee: mensenketting Stop Tihange op 25 juni

Begin april is het Burgercomité Stop Tihange gevormd in Sittard-Geleen. Doel van dit Burgercomité046 is om zoveel mogelijk informatie te verstrekken over de gevaren van de scheurtjesreactor Tihange 2, kort over de grens in België. En verder om zoveel mogelijk inwoners te activeren om op zondagmiddag 25 juni mee te doen aan de internationale mensenketting van Aken via Maastricht en Luik naar de kerncentrale bij Tihange. Daarvoor moeten tienduizenden mensen op de been worden gebracht.

Zes politieke partijen in Sittard-Geleen steunen dit Burgercomité en de actie, waaronder de PvdA. Bestuurslid Bep Mergelsberg neemt deel aan het comité namens de PvdA in de westelijke mijnstreek. De PvdA-afdelingen Sittard-Geleen en Stein-Beek willen met een grote groep deelnemen aan de actie op 25 juni. Mensen die met ons de 25e de straat op willen gaan kunnen zich aanmelden via: [email protected].

Het Burgercomité Stop Tihange heeft bussen geregeld voor het vervoer naar het deel van de westelijke mijnstreek in de ketting. Tegen een kleine vergoeding van 3 euro (kinderen tot 10 jaar gratis) kun je meerijden vanaf Glanerbrook in Geleen (25 juni 13:00) of de Makado in Beek (25 juni 13:15). Vooraf opgeven is verplicht. Meld je aan door een email te sturen naar [email protected].

Tot slot, het Burgercomité Stop Tihange is ook nog op zoek naar mensen die reclame willen maken voor de actie en mensen die willen flyeren. Meer informatie hieronder.

Tot 25 juni?!

Namens het bestuur van de PvdA Sittard-Geleen,

Bep Mergelsberg

Vrijwilligers gezocht voor flyeracties in de stad

Op zaterdag 10 en op zaterdag 17 juni wil het Burgercomité tussen 11u00 in de ochtend en 15u00 in de middag gaan flyeren in de centra van Sittard en Geleen. En op woensdagavond 14 juni tussen 19u30 en 20u00 bij de ingang van de Stadschouwburg (Voorstelling Pinkpop). De lokale flyer met informatie over de bustocht wordt dan massaal verspreid. Meld je aan bij Bep Mergelsberg via [email protected].

Uitnodiging volgende bijeenkomst Burgercomité Westelijke Mijnstreek woensdagavond 7 juni, 20u00 Café Bloem Sittard.

Om de laatste puntjes op de ï te zetten, de bussen en flyeracties goed te organiseren komt het Burgercomité nog eenmaal bij elkaar op woensdagavond 7 juni, 20u00 in Café Bloem. Markt Sittard. Iedereen is van harte welkom!