Fractie wil meer weten over mogelijkheden voor herplaatsing kiosk Sittard

Door Paul Kubben op 18 februari 2023

De fractie GroenLinks-PvdA stelt vragen aan het college van Burgemeester en Wethouders over mogelijkheden voor herplaatsing van de kiosk in Sittard. Dit initiatief is van staalconstructiebedrijf Vahsen en Club Wo-Van. De initiatiefnemers stellen voor om de kiosk, die in 2010 van de markt in Sittard werd verwijderd, weer een plek in stadsdeel Sittard te geven. Onze fractie wil graag van het college weten of er al contact is geweest tussen de gemeente en de initiatiefnemers. We zijn met name benieuwd of de kiosk onderdeel van het evenemententerrein zou kunnen worden. Festivals zoals het Oktoberfeest en Sint Rosa kunnen er dan in hun programmering ook echt gebruik van maken. Zo krijgt de kiosk weer een maatschappelijke functie. Herplaatsing op het oude ziekenhuisterrein zou ook een optie kunnen zijn. Maar wellicht zijn er ook nog andere opties. Met de antwoorden van het college willen wij als fractie graag bekijken, in het gesprek met andere partijen in het voorjaar over de begroting voor volgend jaar, of we hier middelen voor vrij kunnen maken.