Lilianne Ploumen bezoekt Sittard-Geleen op vrijdag 16 juli (12:15-14:00)

Door Paul Kubben op 12 juli 2021

Lilianne Ploumen bezoekt Sittard-Geleen! Op vrijdag 16 juli is Lilianne Ploumen in meerdere gemeenten in Limburg aanwezig, waaronder dus ook in onze gemeente. Zij bezoekt de Schwienswei in stadsdeel Sittard en gaat in gesprek met de actiegroep Wij Schwienswei. Deze actiegroep strijdt tegen het plan van om hier een vakantiepark met ongeveer driehonderd huisjes te bouwen (meer informatie via de website Wij Schwienswei). Om 12:15 start dit onderdeel van het programma op de parkeerplaats van zwembad de Nieuwe Hateboer.

Het tweede deel van het programma vindt plaats in Geleen, waar Lilianne Ploumen om 13:15 op werkbezoek gaat bij Revélo Bikes. Bij Revélo krijgen fietsen een tweede leven én worden mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt en zij-instromers opgeleid tot goede en ervaren fietsenmakers. Met trots creëren zij banen voor deze vakmannen en vakvrouwen. Meer informatie via de website van Revélo).

Meer informatie over het werkbezoek van Lilianne Ploumen is verkrijgbaar via Paul Kubben.