Podcast Michiel Verheul en Paul Kubben

1 maart 2022

In deze podcast gaan Michiel Verheul en Paul Kubben in gesprek over de gemeenteraadsverkiezingen van 16 maart 2022. Over de plannen van de PvdA voor Sittard-Geleen. En ook omgedraaid: over de doelstelling van de stichting van Michiel.

Michiel Verheul is oprichter van Stichting Out of the Box TV. De doelstelling van de stichting is een samenleving waarin iedereen meedoet. Bij de stichting kunnen jongeren hun kwetsbare psyche omzetten in kracht. Zo kunnen zij andere jongeren helpen die hetzelfde ervaren én helpen ze mee om de samenleving te informeren. Dat helpt bij het de-stigmatiseren van mensen die mentaal een moeilijke periode doormaken.

Stichting Out of the Box TV is gevestigd in drie steden: Deventer, Eindhoven en Sittard-Geleen. Om precies te zijn: in de Stadslabs in het centrum van Geleen. Dit zijn plekken waar duurzame en sociale initiatieven ruimte krijgen om zich te ontwikkelingen. Zoals dus deze stichting.

Lijsttrekker Paul Kubben: “De stadslabs zijn een geweldig initiatief. Zo hebben wij met de PvdA een circulaire fiets gekocht bij Herman Hammer. Ik ging op werkbezoek bij de stichting van Michiel. Ik ontmoette jongeren die weliswaar nog een weg te gaan hebben, maar die wel ontzettend opleven in een omgeving waar ze aan de slag kunnen met iets dat hun interesseert. Namelijk: een video maken. Of een podcast opnemen. En zo kwamen Michiel en ik op het idee om een podcast op te nemen. Want de doelstelling van de PvdA is eigenlijk hetzelfde als die van de stichting: een samenleving waarin iedereen meedoet.”

#methartvooriedereen